Velká soutěž

SLEVA 10% v košíku při nákupu nad 500 Kč a 20% při nákupu nad 1500 Kč

Pokyny pro celní řízení před celním úřadem

Pokyny pro celní řízení a kompenzaci vzniklých poplatků

 

1. Kdy vznikne důvod pro celní projednání zásilky?

1.1 Objednané zboží, které není Skladovkou, může být celně projednáno pokud má objednávka hodnotu vyšší než 550 Kč. Z naší zkušenosti však plyne, že objednávky do hodnoty 1500 Kč jsou celně projednány v méně než 0,1% případů.

2. Jaké podklady jsou potřeba pro bezproblémové celní řízení?

2.1 Pokud bude Vaše zásilka zadržena k celnímu projednání, budete písemně vyzváni Českou poštou k doložení tří potřebných dokladů.

Jako první dokument je třeba doložit doklad o koupi. Ten si stáhnete v sekci Moje objednávky kliknutím na PDF faktura u příslušné objednávky. Vzhledem k tomu, že zboží z Vaší objednávky může být expedováno z více skladů a tedy může být doručeno postupně ve více zásilkách, vyznačte na prodejním dokladu konkrétní položky, kterých se celní řízení týká.

Jako druhý dokument doložte doklad o zaplacení, resp. výpis platby. K tomuto účelu postačí print screen z internetového bankovnictví nebo útržek složenky.

Nakonec vyplňte plnou moc k proclení zásilky Českou poštou. Ta Vám bude zaslána současně s výzvou o doložení dokladů, elektronicky si ji můžete stáhnout ZDE. Plnou moc stačí vyplnit(jméno, adresu, datum) a podepsat.

Všechny dokumenty poště zašlete emailem na adresu: sklad.praha120@cpost.cz (max. velikost příloh 4MB a formáty pouze .jpg, .pdf, .doc). Do předmětu emailu uveďte skladové číslo a podací číslo zásilky(není-li dostupné, stačí skladové), které naleznete v oznámení o příchodu zásilky ze zahraničí.

Nemáte-li možnost zaslat dokumenty emailem, pošlete je v obálce na adresu: Pošta Praha 120, odbor celní deklarace, Plzeňská 139, 220 00, Praha 5 - Košíře.

3. Jaké komplikace mohou nastat?

3.1 Budou-li dodrženy výše uvedené pokyny, nemělo by dojít k žádným komplikacím. Pokud by zboží bylo zadrženo, vrátíme Vám peníze za objednávku. V případě jiných komplikací nás kontaktujte.

4. Jak dlouho trvá celní řízení?

4.1 Samotné celní řízení trvá obvykle 2-3 dny. Ke zdržení dochází v době od rozhodnutí o celním projednání do doručení výzvy o doložení dokladů a do poskytnutí těchto dokladů zákazníkem České poště. Celkem tedy počítejte s 5-10 dny.

5. Jaké poplatky mohou vyvstat v souvislosti s celním projednáním?

5.1 S vyclením mohou vyvstat tyto poplatky: DPH, CLO a poplatek České poště za zastoupené v celním řízení.

6. Jak se staví k celnímu řízení a poplatkům nákupní galerie PoštovnéZDARMA.cz?

6.1 Jelikož si Vás, našich zákazníků vážíme, řešíme tyto situace vždy k Vaší spokojenosti. S vyclením Vám poskytne součinnost náš zákaznický servis. Pokud byl na zásilku vyměřen celní dluh, zaplatíte ho při převzetí zásilky na Vaší poště. Celní výměr a doklad o poplatku za proclení poté oskenujte a zašlete nám ho tiketem prostřednictvím zákaznického servisu, jako Kategorii dotazu vyberte 'Postup v celním řízení'. CLO, DPH a poplatek za proclení Vám budeme kompenzovat formou kuponu na další nákup, příp. refundem. Kompenzaci lze poskytnout pouze zákazníkům, kteří nezakoupili zboží k podnikatelskému účelu.